عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در گزارشی به بررسی اهداف رژیم صهیونیستی از انتشار اخبار دروغین مبنی بر ترور فرماندهان مقاومت در نوار غزه پرداخت.

هدف صهیونیست‌ها از انتشار اخبار دروغین ترور فرماندهان مقاومت در غزه چیست؟

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در گزارش خود در روزنامه رای الیوم با اشاره به دروغ های رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر شهادت فرماندهان مقاومت از جمله «محمد الضیف» فرمانده ارشد گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در نوار غزه نوشت: این دروغ پردازی رسانه های صهیونیستی، چیزی جز هذیان گویی نیست و از روی ورشکستگی و درماندگی مطرح می شود.

وی افزود: «خلیل الحیه» از رهبران جنبش حماس پاسخ دندان شکنی به ادعاهای مربوط ترور الضیف داد و گفت که «الضیف هنگامی که دروغ های اشغالگران و ارتش اسرائیل و بیانیه ها و اخبار مربوط به ترور و شهادتش را می شنود، آنها و مروجان این اخبار را به سخره می گیرد».

این تحلیلگر تصریح کرد: این چندمین بار است که طی سی سال گذشته سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» از ترور ژنرال الضیف دم می زند، شاید هشتمین یا دهمین بار باشد. دست این رژیم با وجود داشتن ماهواره های جاسوسی و جاسوسان خود تاکنون نتوانسته به این ژنرالها برسد و عکس و تصویری هم از آنها به دست نیاورده است زیرا این فرماندهان عاشق دوربین نیستند و به دنبال آزادسازی سرزمین و بازپس گیری کرامت از دست رفته عربی و وارد آوردن شکست نهایی به اشغالگران برای گرفتن انتقام خون شهیدان فلسطین و جهان عرب طی ۷۶ سال گذشته هستند.

عطوان تاکید کرد: فرماندهان مقاومت در نوار غزه که عملیات طوفان الاقصی را طراحی و اجرا کردند و پیش از آن نبرد «شمشیر قدس» را برای یاری رساندن به مسجدالاقصی انجام دادند؛ کابوس رعب آوری برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و دارودسته افراطی پیرامون او هستند و برای همین است که طی ۹ ماه از جنگ علیه نوار غزه به هر دری زده اند که تروری انجام دهند و آن را به عنوان دستاوردی تحویل افکار عمومی وحشت زده خود بدهند و مرهمی برای زخم شکست خود از مقاومت فلسطین بگذارند و شوکت ارتش شکست خورده خود را احیا کنند.

وی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل پایداری گروههای مقاومت در نوار غزه شوکه شده است و از همین رو، شبانه روز در رویای رسیدن به یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه، «محمد الضیف» و «مروان عیسی» و «رافع سلامه» و دیگر فرماندهان مقاومت و ترور آنها است اما تاکنون راه به جایی نبرده است.

عطوان نوشت: رهبران مقاومت در نوار غزه به خوبی از نیات شوم و پلید هجمه و دروغ سازمان جاسوسی اسرائیل درباره ترور فرماندهان، آگاهند. از نگاه این فرماندهان، هدف این تحرکات پلید صهیونیستها در وهله اول سرپوش گذاشتن بر جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی است. در وهله دوم، هدف صهیونیستها این است که این فرماندهان برای اثبات دروغگویی آنها ظاهر شوند و سپس اطلاعات و تصاویری از آنها بیابد تا به هدف خود برسد. از این رو، این فرماندهان هرگز در دام رسانه‌ای و اطلاعاتی صهیونیستها نخواهند افتاد زیرا بسیار باهوش هستند. السنوار و بازوی وی محمد الضیف و دیگر فرماندهان برقرار هستند و نبرد را با کفایت و درایت عالی اداره می کنند و با فرسودن مادی و روحی ارتش اشغالگران پیروزی به دست می آورند و ارتش رژیم صهیونیستی و ژنرالهای آنها را خوار و زبون می کنند.

این تحلیلگر در پایان نوشت: آنکه در میدان شکست خورده است، به ترور روی می آورد. با دروغ و دغل و نسل کشی و بالا بردن آمار کودکان شهید، پیروزی برای ارتش اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه و جنوب لبنان به دست نمی آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.